Összességében 69 ezer kilométert gurult Oroszlány polgármesteri autója, a Ford Mondeo egy év alatt (2011-ben), s volt olyan hónap – szeptember – amikor Takács Károly közel nyolc és félezer kilométert tett meg a város ügyeinek intézése érdekében. Ez napi 274 kilométeres átlag. Mindez mintegy nyolcmillió forintba került az adófizetőknek, azaz 638 ezer forintba került havonta átlagosan a település hivatalos ügyeinek autóval való intézése.
Hogy mindez sok, vagy kevés, azt döntse el az olvasó, mi mindenesetre összehasonlítottuk a megyei közgyűlési elnöknek és helyetteseinek az autóhasználatával. 2011-ben Popovics György közgyűlési elnök és két helyettese három autóval bonyolították hivatali ügyeiket. A három politikus 81.322 kilométert tett meg a 12 hónap alatt, s az autók költsége a gépjármű nyilvántartások szerint nem érte el a 3,5 millió forintot (3,44 millió). A megyei politikusok egy kivételével maguk vezetik gépjárműveiket, amivel igencsak sokat spórolnak, hiszen a sofőr alkalmazásának is vannak költségei – nem is kevés. 2011-ben ez 4,5 millió forintba került az oroszlányi adófizetőknek. Hétköznaponként 850 Ft+ÁFA, míg ünnepnapokon 1700 Ft+ÁFA a fuvaros óradíja, s mivel az év folyamán közel négyezer óra szolgálatot látott el (az év 365 napjára vetítve napi 10,8 órát) könnyen belátható, hogy kijön az a négy és félmillió.
Persze nem csoda, hogy Takács Károly a közeljövőben lecseréli az immár 3 éves autót, amiben még csak 120 ezer kilométer van. A kiszemelt új Skoda Superb ára közel nyolcmillió forint!
(Ámok)-futás teljesítmény bejegyzéshez 3 hozzászólás